Повірка лічильників обліку води
Нині в Україні і, зокрема, в Боярській громаді триває робота щодо повірки лічильників. Як повідомили у КП «Боярка-Водоканал», минулого року у зв’язку з введенням воєнного стану було продовжено строк використання вимірювальних приладів без чергової повірки. Цього року відновлено вимоги до періодичної повірки засобів вимірювальної техніки (ЗВТ) на територіях України, де не ведуться активні бойові дії.
4 червня 2023 року набула чинності постанова Кабінету міністрів України № 440, згідно з якою в Україні відновлено повірку побутових лічильників води, тепла та газу. Нині абоненти вже отримують повідомлення про необхідність проведення повірки лічильників. Це стосується приладів, у яких вже сплив термін повірки.
Під час проведення робіт працівники «Боярка-Водоканал» діють на підставі чинного законодавства, зокрема, Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність», відповідно до якого всі засоби вимірювальної техніки, які знаходяться в експлуатації і використовуються для розрахунків, підлягають періодичній повірці. Міжповірочний період складає 4 роки. Це потрібно робити, щоб засоби, які використовуються для розрахунків, показували адекватні витрати.
Відділ збуту підприємства опрацьовує територію громади і міста почергово, адже мають понад 15 тисяч особових рахунків. І провести повірку усіх приладів одночасно фізично неможливо.
Абонент, який отримав таке повідомлення, має 1 місяць на проведення повірки свого лічильника обліку води. Оплата вартості проведення повірки покладається на власників ЗВТ.
Провести повірку лічильника можна різними шляхами.
1. Повірка без демонтажу лічильника. Людина самостійно обирає виконавця такої послуги. Їх дуже багато, зокрема, на офіційному вебсайті Мінекономрозвитку: www.me.gov.ua / Підрозділ «Метрологія» / Розділ «Технічне регулювання» / Рубрика «Діяльність».
Після проведення цих робіт ліцензованою установкою без демонтажу, абонент надає копію свідоцтва про повірку лічильника до КП «Боярка-Водоканал». Вартість такої послуги складає приблизно 350 грн.Мусимо сказати, що тривала експлуатація впливає на стан лічильника, тож треба бути готовими, що він не пройде повірку.
2. Повірка з демонтажем. Так роблять, якщо лічильник встановлено в колодязі або в темному місці, або відстань від лічильника до крану перевищує 25-30 метрів. У цьому випадку абонент у телефонному режимі викликає контролера з КП «Боярка-Водоканал» для зняття пломби. Потім власник лічильника самостійно його демонтує і везе до Метрологічного центру (м. Київ, вул. Метрологічна, 4, «Укрметртестстандарт»). Ця послуга трохи дешевша, але пов’язана з більшими технічними витратами: демонтувати, відвезти на повірку, забрати, придбати нові з’єднання, встановити. І знову викликати контролера для встановлення пломби.
У цей період за час відсутності пломби розрахунок за послуги централізованого водопостачання та/або водовідведенняпроводиться по середньодобовій витраті за три попередні місяці.
3. Заміна лічильника. Кожен лічильник розрахований на три-чотири повірки (гарантійний термін їх роботи – 10-12 років). Тут діє така ж процедура: виклик контролера для зняття пломби, самостійна заміна лічильника і подальше його опломбування контролером.
Коли споживач обирає компанію (виконавця послуги повірки лічильника без демонтажу), йому варто поцікавитися: як отримати результати повірки та свідоцтво. Простіше працювати з компаніями, які мають інтернет-системи для отримання результатів повірки. КП «Боярка-Водоканал» як надавач послуг з водопостачання може користуватися такими системами, щоб більш оперативно працювати зі своїми споживачами.
Установки для повірки без демонтажу працюють лише з лічильниками, які не перевищують 15-20 мм у діаметрі.
На жаль, через початок війни роботи з проведення повірки відтермінувалися. У селах Забір’я, Новосілки, Княжичі, Тарасівка споживачі отримали повідомлення разом із червневими квитанціями. У них термін проведення повірки спливає у кінці серпня. Споживачі, які мешкають в історичній частині Боярки вже отримують повідомлення про необхідність проведення повірки, вони мають зробити все до кінця вересня. Згодом такі ж повідомлення будуть отримувати жителі нової частини Боярки.
Недоброчесні споживачі, які отримали повідомлення, але не провели повірку приладів обліку води, мають бути готовими до того, що їхні лічильники будуть зняті з обліку, оскільки вони не можуть використовуватися для проведення розрахунків. Тож після закінчення терміну, виділеного на проведення повірки, такі споживачі будуть сплачувати за воду за санітарними нормами, відповідно до кількості зареєстрованих осіб.