Оголошення

Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту «Положення про порядок приватизації (відчуження) комунального майна територіальної громади м. Боярка Києво-Святошинського району Київської області»

З метою отримання зауважень та пропозиції оприлюднюється проект регуляторного акту Боярської міської ради «Положення про порядок приватизації (відчуження) комунального майна територіальної громади м. Боярка Києво-Святошинського району Київської області».

Стислий зміст регуляторного акта.

Регуляторний акт розроблений відповідно до вимог Законів України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308. Даний регуляторний акт не має обмеження строку дії. У разі змін у діючому законодавстві, які можуть вплинути на дію даного регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни.

Спосіб оприлюднення регуляторного акта – газета «Боярка-Інформ».

Також з текстом проекту регуляторного акта можна ознайомитись на сайті регуляторної політики https://regulation.mistoboyarka.gov.ua/ та на офіційному сайті Боярської міської ради за посиланням: https://mistoboyarka.gov.ua/miska_rada/normatyvni_akty/polozhennia_pro_poriadok_pryvatyzatsii_vidchuzhennia__komunalnoho_maina_terytorialnoi_hromady_m__boiarka_kyievo-sviatoshynskoho_raionu_kyivskoi_oblasti.html.

Пропозиції та зауваження до проекту регуляторного акта приймаються письмово впродовж місяця з дня оприлюднення регуляторного акта, за адресою: м. Боярка, вул. М. Грушевського,39 або за тел. (067) 201 30 96.

 

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення сесії Боярської міської ради «Про порядок приватизації (відчуження) комунального майна територіальної громади м. Боярка Києво-Святошинського району Київської області»

Відповідно до Закону України “Про приватизацію державного і комунального майна” (далі - Закон) приватизація комунального майна – це відчуження майна, що перебуває у державній чи комунальній власності на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до цього Закону, з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів на структурну перебудову економіки України.

Відчуження майна комунальної власності, регулюється положеннями цього Закону, інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.

Комунальна власність - одна із складових економічної основи місцевого самоврядування взагалі. Органи місцевого самоврядування від імені територіальних громад здійснюють надане Конституцією України право виконувати всі майнові операції, не заборонені чинним законодавством, тобто передавати майно в користування, здавати його в оренду, тощо. Доходи від операцій з майном зараховуються до місцевого бюджету і використовуються для соціально-економічного розвитку Боярської міської ради.

Так, 15 серпня 2013 року сесією Боярської міської ради 6 скликання було прийнято рішення № 35/1539 "Про затвердження Положення про порядок організації та проведення відчуження майна комунальної власності територіальної громади м. Боярка".

У 2018 році набрав чинності Закон України від 18 січня 2018 року № 2269-VIII «Про приватизацію державного і комунального майна». Цей Закон регулює правові, економічні та організаційні основи приватизації державного і комунального майна.

Вимоги чинного Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» вказали на необхідність прийняття Положення про порядок приватизації (відчуження) комунального майна територіальної громади м. Боярка Києво-Святошинського району Київської області замість Порядку організації та проведення відчуження майна комунальної власності територіальної громади м. Боярка, затвердженого рішенням 35 сесії Боярської міської ради 6 скликання від 15.08.2013 року № 35/1539.

Тобто, існує реальна необхідність вдосконалення, спрощення та застосування максимально прозорої процедури приватизації об'єктів комунальної власності Боярської міської ради, що сприятиме надходженню коштів до бюджету міста.

Проект рішення сесії Боярської міської ради 6 скликання «Про затвердження Положення порядок приватизації (відчуження) комунального майна територіальної громади м. Боярка Києво-Святошинського району Київської області» розроблено відповідно до Конституції України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про приватизацію державного і комунального майна», а також інших законодавчих і нормативних актів, що регулюють питання приватизації та власності.

Таким чином, для забезпечення подальшого розвитку та удосконалення процесів приватизації, реалізації нових вимог до ринкової трансформації на сучасному етапі її розвитку, встановлення нових завдань, визначення чітких законодавчих норм, забезпечення оптимізації розміру приватного сектору економіки, необхідне прийняття Положення Про порядок приватизації (відчуження) комунального майна територіальної громади м. Боярка Києво-Святошинського району Київської області.

2. Визначення цілей

Прийняття рішення Боярської міської ради “Про затвердження Положення про порядок приватизації (відчуження) комунального майна територіальної громади м. Боярка Києво-Святошинського району Київської області” повинно привести до реалізації таких цілей:

- реалізація права територіальної громади ефективно користуватися і розпоряджатися в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через уповноважені органи;

- підвищення ефективності використання майна, створення конкурентного середовища, залучення інвестицій з метою забезпечення соціально-економічного розвитку міста, а також забезпечення надходження коштів від приватизації до міського бюджету;

- підтримання та подальший розвиток м. Боярка за рахунок коштів, що надходять від приватизації;

- забезпечення інформаційної відкритості та прозорості процесу приватизації;

- приватизація об’єктів нерухомого майна, подальше перебування у комунальній власності яких є економічно недоцільним.

3. Визначення альтернатив

Перша альтернатива – залишити без змін Положення про порядок організації та проведення відчуження майна комунальної власності територіальної громади м. Боярка

Такий спосіб є недоцільний, у зв’язку з прийняттям Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна».

Друга  альтернатива – розробка Положення про порядок приватизації (відчуження) комунального майна територіальної громади м. Боярка Києво-Святошинського району Київської області.

Цей спосіб є найбільш ефективним, забезпечить досягнення цілей державного регулювання процесу приватизації за принципом рівності та змагальності, забезпечить використання конкурентних умов приватизації.

4. Механізми і заходи для досягнення цілей

Основними завданнями запропонованого проекту рішення є забезпечення прозорого процесу дій органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання при вирішенні питань, пов’язаних з приватизацією об’єктів комунальної власності.

Механізм дії запропонованого регуляторного акта спрямований на безпосереднє розв’язання проблем:

- підвищення ефективності використання та розпорядження комунальним майном, спрямований на оптимізацію структури комунального майна;

- збільшення надходжень до місцевого, а також скорочення бюджетних видатків на утримання окремих об’єктів права комунальної власності;

- покладення на орган приватизації обов’язків щодо дотримання вимог Положення про порядок приватизації (відчуження) комунального майна територіальної громади  м. Боярка Києво-Святошинського району Київської області;

- удосконалення механізму (процедури) приватизації об'єктів, що є комунальною власністю;

Запропонований вихід із ситуації, що склалася, відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, прозорості, передбачуваності, врахуванню громадської думки при вирішенні питань, пов’язаних з обєктами комунальної  власності міста.

5. Досягнення цілей

Досягнення поставлених цілей регулювання сприятиме розвитку соціальної інфраструктури, збільшенню надходження коштів до місцевого бюджету від приватизації об'єктів комунальної власності Боярської міської ради, а саме:

- досягнення максимального економічного ефекту від продажу об’єктів приватизації та відчуження (розвиток соціально-економічної інфраструктури міста та його благоустрій), шляхом визначення таких умов приватизації, як впорядкування прилеглої території, поліпшення архітектурного обліку об’єктів;

- забезпечення надходження плати від приватизації об'єктів комунальної власності;

- інформаційна відкритість і прозорість процесу приватизації майна;

- проведення приватизації та відчуження об’єктів права комунальної власності переважно конкурентними способами (аукціон);

- забезпечення ефективного управління об’єктами права комунальної власності.

6. Очікувані результати

Благоустрій м. Боярка, шляхом впорядкування  прилеглої території, поліпшення архітектурного обліку об’єктів права комунальної власності покупцями об’єктів приватизації.

7. Строк дії

Запропонований регуляторний акт не має обмеження строку дії і набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення, після прийняття  рішення Боярської міської ради.

Даний регуляторний акт не має обмеження строку дії.

У разі змін у діючому законодавстві, які можуть вплинути на дію даного регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни.

8. Показники результативності

Показники результативності регуляторних актів передбачається визначити за зростанням надходжень до бюджета міської ради від приватизації (відчуження) об’єктів комунальної форми власності.

9. Відстеження результативності

Стосовно даного регуляторного акта послідовно здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження його результативності у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» шляхом використання статистичних та аналітичних даних.

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акту здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій, зауважень від фізичних осіб, бюджетних установ та інших підприємств, установ та організацій.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись через рік з дня набрання чинності регуляторного акта.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта та з метою подальшого удосконалення.

 

Опубліковано 17 лютого 2020, 13:19