ДОРОГИ: З НАСТАННЯМ ТЕПЛА ПОЧНУТЬ РЕМОНТУВАТИ
З наближенням весни тема доріг набуває шаленої актуальності. Щовесни ми думаємо, що дороги не можуть ще більше зруйнуватися. І зі здивуванням відзначаємо – можуть!
Дороги у Боярці у переважній більшості побудовані у 70-х роках минулого сторіччя, – розповіли в Управлінні капітального будівництва Боярської міської ради. – Зрозуміло, що збудовані вони 50 років тому. На жаль, не було організовано водовідведення. Його тоді просто не передбачали. Тому не дивно, що практично всі дороги міста потребують не поточного, а капітального ремонту з відновленням не лише покриття, а навіть основи.
Якісь локальні дії на дорогах будуть лише частковим вирішенням проблеми. У нашому випадку необхідно комплексно вирішувати проблему, а це – проведення капітального ремонту. Міському бюджету такі затрати не по силах, тому ми намагаємося залучити кошти обласного бюджету.
Нині проводиться поточне обстеження стану доріг, складання кошторису.
Зокрема, тривають обміри по вул.: Білогородській, Шевченка, Молодіжній, Незалежності, Гоголя, Соборності та Хрещатику. Проєкт ремонту вул. Сагайдачного вже готовий, будемо подавати на отримання субвенції з обласного бюджету.
Вже виготовлено проєкти капремонту та отримано висновки експертизи щодо ремонту доріг по вул. Газовій, Франка, Вербній. По вул. Франка передбачається організація транзитного руху для розвантаження вул. Шевченка. По вул. Газовій передбачається проїзд місцевого транспорту для розвантаження вулиці Магістральної, а вул. Вербна після прокладення водогону потребує капітального ремонту. Ці проєкти подано до Київської облдержадміністрації. Сподіваємося отримати кошти на ремонт цих вулиць.
Тим часом у КП «Боярське ГВУЖКГ» вже готуються до ремонтування доріг. Як повідомили на підприємстві, вже замовляють необхідні матеріали для ремонту доріг.
На придбання холодного асфальту передбачено 56 тис. грн., але через зростання його вартості купити зможуть меншу кількість.
Також планують купити бітумну емульсію, на це передбачено 675 тис. грн.
Центральні вулиці будуть ремонтувати переважно підрядні організації. Решту доріг ремонтуватимуть боярські комунальники з використанням машини УЯР-01. Планують придбати бітум на суму понад 1 млн. грн. для проведення ямкового ремонту майже по всіх другорядних вулицях.
Управлінням капітального будівництва вирішено проводити ямковий ремонт доріг картами. Це один з найефективніших і довговічних методів ремонту дорожнього покриття. Суть цієї технології полягає в тому, що пошкоджену площу асфальтного покриття видаляють, а на нове місце кладуться нові шари.
Якщо площа пошкодженого дорожнього полотна перевищує 20 кв. м, то це вже не ямковий, а капітальний ремонт. Для капремонту будуть залучати підрядні організації.
Вже відбувається тендер на придбання холодного асфальту, оголошується тендер на придбання бітумної емульсії для використання машиною УЯР-01. До речі, для ремонту доріг цією машиною температура повітря має бути не нижче 10 градусів.
Комунальники поспішають з проведенням тендерів. Оскільки це дозволяє зафіксувати ціну на матеріали, щоб потім з підвищенням попиту не переплачувати бюджетні кошти. До речі, вартість бітумної емульсії у порівнянні з груднем минулого року вже зросла на 300 грн. за тонну.
При підготовці до наступного зимового сезону комунальники планують проливати нові ями іншою бітумною емульсією, щоб вода взимку не потрапляла в асфальт і не розривала його. Це дозволить зменшити кількість новоутворених ям навесні.
Як повідомили у КП «БГВУЖКГ», сил підприємства, зокрема, дільниці утримання доріг на ремонт великих пошкоджень дорожнього полотна не вистачить, за відсутності спецтехніки вони не зможуть рівно покласти асфальт. Саме тому для капітального ремонту доріг будуть залучатися підрядні організації.