Інвестиційний потенціал

1. Природно-кліматичні умови

Місто розташоване у центральній частині Київської області, на межі зони змішаних лісів і лісостепу, яка умовно проходить по залізниці сполученням Київ-Фастів. Західна частина міста відноситься до Києво- Бородянського фізико-географічного району Київського Полісся, а східна - до Обухівсько-Васильківського району лісостепової області Київського плато.

Рельєф території рівнинний, слабохвилястий. Найбільш високі абсолютні відмітки поверхні відмічаються у північно-західній і південній частині міста - 180,0-185,0 м. Більш низькі спостерігаються у північно- східній і південно-західній частинах, близько 165,0 м.

Поверхневі води представлені невеликим струмком з притоками, що пересікає південну частину міста, місцева назва - р. Притвірка. У межах міста струмки зарегульовані каскадом ставків і під час весняних паводків не затоплюють прилеглі території.

Клімат території міста атлантико-континентальний з нестійкою зимою, похмурою, з частими відлигами і туманами, теплим літом.

Необхідно відмітити сприятливість кліматичних умов для планувального освоєння території, а наявність практично кругової рози вітру сприяє комфортності аераційного режиму території.

Гідрогеологічні умови визначаються розташуванням в зоні сполучення осадових відкладів Дніпровсько-Донецької западини з кристалічними породами докембрійського кристалічного масиву.

Підземні води приурочені до різних стартиграфічних горизонтів, а практичне значення має водоносний комплекс четвертинних відкладів і водоносний горизонт Бучаксько-канівських і Сеноманських відкладів.

Водоносний горизонт є джерелом централізованого водопостачання м. Боярка.

 

Місце Боярки в системі розселення

Боярка - місто районного підпорядкування Києво-Святошинського району. Місто розташоване в південно-західному напрямку, на відстані 23 км від існуючої межі м. Києва.

Боярка має вдале географічне положення. Зовнішні транспортні зв’язки м. Боярка з м. Києвом, приміською зоною, іншими населеними пунктами здійснюються залізничним і автомобільним транспортом.

До столиці можна дістатися залізницею за ЗО хв., а автотранспортом (маршрутним таксі) за 40 хв. У напрямку Києва і назад, кожні 5 - 10 хв. курсують 7 маршрутів, яким можна дістатися будь-якої околиці правого берега столиці. Місто має 4 маршрути маршрутного таксі. Вартість проїзду містом, станом на 01.01.16, становить 3 грн. 00 коп. Автотранспортний зв’язок м. Боярки із м. Києвом та населеними пунктами приміської зони забезпечується приміськими автобусними маршрутами та легковим індивідуальним транспортом. За 15 км у північному напрямі від Боярки розташовано аеропорт «Жуляни», що створює додаткові переваги для транспортного забезпечення міста.

Місто межує з Одеською трасою, має одну залізничну станцію Боярка і зупиночну платформу Тарасівка. На станції «Боярка» зупиняються електропоїзди підвищеного комфорту далекого прямування, і приміські електропоїзди. Наявні 5 відділень зв'язку, в одному з яких розташований переговорний пункт, з якого можна подзвонити до будь-якої точки земної кулі. Відділення зв'язку повною мірою забезпечують потреби населення.

Через місто проходить магістральна електрифікована двоколійна залізнична дорога Київ-Вишневе-Фастів, яка розділяє місто на дві частини, і є складовою частиною одного з головних вантажонапружених транспортних зв’язків країни: Хутір-Михайлівський - Київ (Дарниця) - Жмеринка - Одеса.

Залізниця розділяє місто на дві частини: Південно-східна частина (історична частина міста) - це житловий сектор приватної забудови (близько 7 тис. житлових будинків); Північно-західна частина (Нова Боярка) - більше ЗО багатоквартирних будинків і приватний сектор.

Близькість м. Боярки до м. Києва та зручні транспортні зв’язки з ним є причиною того, що місто в значній мірі виконує роль спального району Києва, оскільки з Боярки в м. Київ мають місце значні трудові потоки.

У той же час Боярка відіграє роль місцевого центру розселення: в зоні її впливу знаходяться села Тарасівка, Юрівка, Віта-Поштова, Забір’я, Білогородка, Бобриця, Жорнівка, Княжичі. Загальна кількість жителів, разом з Бояркою, складає понад 70 тис. осіб.

Боярка знаходиться в межах територій, де значною мірою проявляється вплив столичного чинника на масштаби і характер використання земель, трудових та інших ресурсів.

На території міста розміщено ряд установ загальнодержавного, обласного та районного значення.

 

Інженерно-будівельна оцінка території

Згідно карти інженерно-геологічного районування території України м. Боярка розташоване в межах території з незначною складністю інженерно- геологічних умов освоєння.

Відповідно СНиП П-28-73 підземні води по відношенню до бетону не мають агресивності.

У сейсмічному відношенні дана територія відноситься до несейсмічної зони (СНиП ІІ-7-81).

За умов складності інженерно-будівельного освоєння в межах міста виділяються:

  • території сприятливі для будівництва. До них відноситься майже вся територія міста. В геоморфологічному відношенні вона розташована в межах морено-зандрової рівнини з уклонами поверхні 0,5-8% і глибиною залягання ґрунтових вод 4,5-31,0м, непросадні і І типу просадності. Ґрунтами основ фундаментів є лесовидні суглинки, піски і супісі з розрахунковим опором 2,0-2,5 кгс/см2. (СНиП 2.02.01-83);
  • території малосприятливі для будівництва. Розташовані локальними ділянками на схилах долини р. Притвірки. Вони представляють собою ділянки з ухилами 8-15%. Літологічно вони подібні попереднім. До цього ж типу відносяться території з заляганням ґрунтових вод 3-1 м. Таке підтоплення території відмічається в межах впливу р. Притвірки та в районі Боярського коледжу Національного університету біоресурсів та природокористування України Також це заболочені ділянки заплави. Розрахунковий опір ґрунтів основ фундаментів цих території складає 1,0-1,5 кгс/см . При будівельному освоєнні на цих територіях необхідно проведення планувальних заходів, що вимагає додаткових капітальних затрат.
  • території несприятливі для будівництва. Це локально розташовані ділянки схилів долин струмків з ухилами більше 15%. Також як і сприятливі території вони складені лесовидними суглинками, пісками і супісями з розрахунковим опором ґрунтів основ фундаментів 2,0-2,5 кгс/см . До цього ж типу відносяться днища балок, по котрим течуть струмки. Ґрунтові води тут залягають на глибині вище їм. Складені території алювіальними відкладами з розрахунковим опором ґрунтів в фундаментів 1,0 кгс/см . При освоєнні несприятливих території необхідно проведення складних інженерно-технічних заходів. 

 

Населення, демографічна ситуація

За чисельністю населення Боярка відноситься до малих міст України. Відповідно до перепису населення 2001 року чисельність жителів Боярки складала 35,97 тис осіб. Станом на 01.01 2015 року кількість жителів міста складало 35,6 тис осіб (наявне населення).

Починаючи з 2001 року в м. Боярка, яків переважній більшості регіонів України, відбувалося скорочення загальної чисельності населення.

Основним фактором скорочення чисельності населення в місті виступала низька народжуваність (хоча рівень її в останні роки порівняно вищий, ніж в Україні та Київській області) та висока смертність.

Міграційний баланс населення на початку XXI століття був від’ємним. Однак, в останні роки міграційний баланс є додатнім. Розташування м. Боярки в зоні впливу Києва обумовлює міграційний приток населення.

 

Житловий фонд

Житловий фонд м. Боярки, за даними Головного управління статистики у Київській області, станом на 01.01.2015 року становив 825,0 тис. м загальної площі, з яких 45 % - садибний житловий фонд.

Середня житлова забезпеченість по місту на 1 мешканця складає 23,2 м2 загальної площі. Станом на 01.01.2015 року в місті перебувало на квартирному обліку 1304 сім’ї (близько 3,5 тис. осіб).

Установи та підприємства обслуговування

Установи охорони здоров’я представлені закладами обласного та районного значення.

Медичні послуги населенню надають:

  • центральна районна лікарня на 460 лікарняних ліжок;
  • тубдиспансер на 250 ліжок та 50 відвідувань у зміну
  • обласна дитяча лікарня на 400 лікарняних ліжок
  • амбулаторія ЗПСМ №1 на 28 відвідувань у зміну
  • амбулаторія ЗПСМ №2 на 20 відвідувань у зміну
  • районна поліклініка на 830 відвідувань у зміну;
  • дитяча районна поліклініка на 150 відвідувань у зміну;
  • станція швидкої допомоги.

На території м. Боярки в даний час функціонують 4 загальноосвітніх школи 1-ІІІ ступеня, НВК «Колегіум» - загальноосвітня школа № З, навчально-виховне об’єднання - загальноосвітня школа І ступеня, НВК «Гімназія» - загальноосвітня школа 1 ступеня, КЗ КОР «Боярська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат 1 -II ступеня, Навчально-оздоровчий комплекс Київського військового ліцею ім. І. Богуна І-ІІ ступеню, три приватні загальноосвітні школи - «Виноградник», «Леді», «Кадетство». Загальна ємність шкіл - 5582 місць; кількість учнів - 6250. Три школи працюють в дві зміни.

Дошкільна освіта представлена 8 дошкільними закладами на 1046 місць, які відвідує 1940 дітей.

У місті також функціонують: Українська державна лісодослідна станція, Український центр підготовки, перепідготовки і підвищення кадрів лісового господарства, Боярський коледж екології і природних ресурсів НАУ.

У місті за останні роки одержали розвиток приватні підприємства та організації, що займаються різними видами діяльності. Це торгівля, громадське харчування, послуги.

 

Особливості перспективного розвитку міста

Тенденції розвитку м. Боярки завжди були пов’язані з його вигідним розташуванням в зоні впливу столиці.

Це дозволило місту стати промислово-транспортним центром у складі Київської агломерації. На території міста функціонують промислові підприємства, підприємства будівельної індустрії.

Промисловість Боярки є одним з основних містоутворюючих чинників. Крім того, на території міста розташовані підприємства і організації обласного та районного значення.

Особливості демографічних процесів у Боярці також залежать від місця розташування населеного пункту поблизу Києва. На фоні значного скорочення чисельності населення в більшості міст України у Боярці чисельність населення в останні роки майже стабільна і має тенденцію до збільшення.

Боярка є інвестиційно привабливим містом. Активність інвесторів, яка дуже позитивно впливає на економіку будь якого міста, обумовлена, близькістю до Києва, зручними транспортними зв’язками, а також, більш вигідними умовами для інвестування, ніж у столиці.

Територіальні ресурси міста в існуючих межах дуже обмежені. Вільні території для розміщення будівництва в існуючих межах майже відсутні, а існуюча забудова є дуже щільною.

Боярка має обмеження і в напрямках територіального розвитку поза її існуючими межами. З півдня та південного заходу розвиток міста обмежений територією лісів Національного аграрного університету (Держлісфонд), зі сходу - забудовою села Тарасівка. Територіальний розвиток міста можливий лише в північному та північно-західному напрямках.

Пропозиції щодо перспективного розвитку м. Боярки включають:

  • територіальний розвиток та планувальну структуру міста;
  • обсяги та структуру житлового будівництва та будівництва об’єктів обслуговування;
  • прогноз розвитку господарського комплексу;
  • прогноз розвитку інженерно-транспортної інфраструктури.

 

Перспективні межі міст

Територія м. Боярка в існуючих межах, згідно обміру креслень управління земельних ресурсів у Києво-Святошинському районі - 998,7 га.

Територія міста в перспективних межах -1508,7 га.

До перспективних меж міста передбачається включити 510,0 га, у тому числі території:

  • Боярської міськради - 403,4 га;
  • Петрівської сільради - 38,2,0 га;
  • Боярського коледжу Національного університету біоресурсів та природокористування України - 68,4 га

Наведені показники територій прийняті на основі обміру картографічного матеріалу і підлягають уточненню при розробці проекту меж міста.

З метою вдосконалення управлінням суміжними територіями окремим питанням розглядалося питання проходження межі м. Боярка та с. Тарасівка вздовж залізниці.

Перспективна структурно-функціональна організація території міста формується на основі існуючої магістральної вулично-дорожньої мережі з активним використанням елементів екологічного каркасу. Основними планувальними осями є вулиці загальноміського значення: в Новій Боярці - Білгородська, Магістральна, Незалежності, Хрещатик, в Історичній Боярці - вул. Т. Шевченка та вул. Лейтенанта Кібенка.

Головною проблемою існуючої планувальної структури міста є відсутність переїздів через залізницю, що розрізає місто на 2 частини. Крім того, через місто проходить значний потік транзитного транспорту в напрямку м. Києва, сіл Білогородка, Забір’я та Бобриці.

Для вирішення цих питань пропонується:

  • будівництво трьох розв’язок в двох рівнях через залізницю: в створі вул. Білогородської, в створі вул. Незалежності, з вул. М. Грушевського;
  • будівництво об’їзної автодороги міста. Цей об’їзд буде з’єднувати всі виходи з міста до зовнішньої мережі автодоріг. Місце підключення цього об’їзду до Одеської траси планується в двох рівнях.

Це дозволить значно покращити рівень транспортного обслуговування міста, що в свою чергу обумовить реальну можливість підвищення рівня комфортності міського середовища.

Досягненню цієї мети буде сприяти також створення системи центрів обслуговування та формування системи зелених насаджень загального користування.

 

Сприятливе середовище для інвестицій

На сьогодні Боярка - місто, що активно розвивається. Виконавчий комітет та міська рада чудово розуміють, що сталий розвиток у сьогоднішніх умовах децентралізації можливий лише за рахунок залучення інвестицій. Адже це - конкурентна перевага кожного міста, особливо розташованого поряд з Києвом. Тому, у місті активно формується середовище, сприятливе для інвестицій любого ґатунку.

Для цього у Боярці впроваджуються найбільш зручні умови для роботи з бізнесом та формування привабливого інвестиційного клімату. Тобто, у місті створено або запускаються найближчим часом:

  • відділ державного архітектурно-будівельного контролю, що зможе надавати у місті декларації про початок та закінчення будівництва; приймати заявки та видавати висновки з держгеокадастру;
  • відділ державної реєстрації, що зможе проводити реєстрацію бізнесу: фізичних та юридичних осіб з екстериторіальними повноваженнями реєстрації нерухомості та майна;
  • відділ архітектури та земельних відносин;
  • створюються інші сервіси для підтримки та розвитку малого й середнього бізнесу.

Наша стратегічна мета - перетворити Боярку на центр відпочинку та оздоровлення не тільки боярчан та жителів навколишніх територій, а й стати справжнім центром рекреації та туризму вихідного дня для жителів Києва та усієї Київської області, стати містом безпечним та комфортним для життя й перебування усіх людей.

Для цього у Боярці існують усі необхідні можливості:

  • унікальні природньо-кліматичні умови;
  • вдале географічне розташування;
  • висококваліфіковані трудові ресурси;
  • зручна дорожньо-транспортна й логістична інфраструктура;
  • найсучасніша мережа електронних комунікацій;
  • один з найпотужніших споживчих ринків України;
  • швидкий та прозорий рівень оформлення дозвільних документів.

 

Пріоритетні галузі для інвестування

Основними пріоритетами для інвестування у Боярку є:

  • розвиток міської рекреаційної інфраструктури (стадіони, парки, сквери, спортивні та ігрові дитячі майданчики, місця відпочинку для містян та туристів);
  • здійснення природоохоронних заходів та заходів із збереження й захисту навколишнього середовища;
  • збереження та відродження культурно-історичної спадщини міста;
  • розширення оздоровчо-рекреаційної та соціально-орієнтованої інфраструктури (хоспіси, реабілітаційні центри, центри медичної та соціальної допомоги тощо);
  • впровадження енерго- та ресурсозберігаючих технологій;
  • реконструкція систем водозабезпечення та водовідведення;
  • запровадження новітніх технологій поводження з твердими побутовими відходами;
  • реконструкція застарілого житлового фонду та розвиток будівельної галузі міста.

Місто Боярка є відкритим для інвестицій. Місцева влада готова до найтіснішої співпраці з інвесторами будь-якого рівня. Тут завжди буде безпечно та комфортно.