Оголошення

Повідомлення​​​​​​​ про оприлюднення  проекту рішення Боярської міської ради «Про встановлення ставки туристичного збору на 2020 рік»

Проект спрямований на розширення бази оподаткування, задоволення потреб громадян та суб’єктів підприємницької діяльності в здійсненні господарської діяльності та захисті їх законних прав та інтересів, залучення додаткових коштів до місцевого бюджету.

Проект рішення розроблений відповідно до вимог Податкового кодексу України, Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Регуляторний орган - Боярська міська рада

Розробник  документа: управління економіки та фінансів виконавчого комітету  Боярської міської ради

Відповідальна особа: Мусієнко Наталія Іванівна 

Контактні телефони: (04598) 41-550; (+38067) 201 23 99

е-mail: fev10@ukr.net

Зауваження і пропозиції приймаються у письмовому вигляді протягом одного місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акту та відповідного аналізу регуляторного впливу.

 

Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акта «Про встановлення ставки туристичного збору на 2020 рік»

1. Визначення і аналіз проблеми, яку передбачено розв’язати шляхом державного регулювання.

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення «Про встановлення ставки туристичного збору на 2020 рік» підготовлено на виконання вимог Податкового кодексу України, згідно з вимогами  Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308.

Статтею 10 «Податкового кодексу України» визначено перелік місцевих податків і зборів. Згідно ст. 12 «Податкового кодексу України» до повноважень місцевих рад віднесено питання про встановлення місцевих податків і зборів.

Одним із місцевих зборів є туристичний збір. У зв’язку з відновленням в
м. Боярка пам’яток архітектури, туристичної привабливості пропонується встановити в місті туристичний збір. Згідно проекту Положення про порядок справляння туристичного збору визначено платників збору, ставку, базу справляння, особливості справляння, порядок сплати та інші обов’язкові елементи.

Пропонується встановити ставку туристичного збору за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 5.1 пункту 5 «Положення про порядок справляння туристичного збору» на території м. Боярка у розмірі 0,3 відсотка - для внутрішнього туризму та 0,3 відсотка - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

 

2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою інших механізмів і потребує регулювання.

Ця проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, тобто вона може бути вирішена тільки шляхом прийняття акту регуляторної політики.

 

3. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів та розгляд можливості внесення змін до них.

Прийняття зазначеного регуляторного акту сприятиме уникненню колізій в законодавстві та попередженню виникнення конфліктних ситуацій між органами державної фіскальної служби та платниками туристичного збору.

 

4. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта

Для визначення очікуваних результатів від прийняття даного регуляторного акта застосуємо метод аналізу вигод і витрат. Враховуємо інтереси наступних цільових груп:

–    місцева влада; 
–    фізичні особи – підприємці; 
–    громадяни.

 

5. Цілі державного регулювання

- виконання вимог Податкового кодексу України;

- дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;

- збільшення надходжень до місцевого бюджету.

 

6. Таблиця вигод та витрат

 Сфера впливу

Вигоди

Сфера інтересів місцевої влади

Підвищення іміджу міста як туристичного центру.

Стимулювання розвитку нових видів підприємницької діяльності.

Наповнення бюджету міста

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Розвиток нових видів підприємницької діяльності, збільшення доходів

Сфера інтересів громадян

Активація соціально – економічного розвитку міста, збільшення доходів

Витрати суб’єктів господарювання, громадян, органів місцевої влади від впровадження в дію даного проекту рішення відсутні.

7. Альтернативні способи досягнення встановлених цілей

7.1. Встановлення туристичного збору у розмірі 0,3 відсотка - для внутрішнього туризму та 0,3 відсотка - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення дасть змогу проводити роботи по відновленню пам’яток архітектури.

 

8. Аргументування переваг обраного способу досягнення встановлених цілей

Так як альтернативи обраному способу не передбачено, то для досягнення встановлених цілей вибрано спосіб державного регулювання.

 

9. Механізми та заходи, які пропонується застосувати для розв’язання проблеми

9.1. Прийняття рішення міської ради «Про встановлення ставки туристичного збору 2020 рік», затвердження Положення про справляння туристичного збору, Переліку податкових агентів щодо справляння туристичного збору,  Договору про справляння туристичного збору та Переліку документів, які подають юридичні особи та фізичні особи – підприємці до Боярської міської ради для укладання договору-доручення на справляння туристичного збору

9.2. Робота по висвітленню в засобах масової інформації туристичної привабливості міста з метою збільшення кількості туристів.

 

10. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей.

Прийняття зазначеного регуляторного акту повністю забезпечує досягнення цілей, передбачених пунктом 5 цього Аналізу. Прийняття вищезазначеного рішення забезпечить належне справляння туристичного збору на території м. Боярка.

Передбачається, що податкові агенти туристичного збору неухильно виконуватимуть вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі і своєчасно вносити податкові платежі, оскільки ціна виконання вимог значно нижча, ніж вартість ухилення від виконання даних вимог.

На досягнення цілей у разі прийняття цього рішення можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори як:

- зменшення кількості осіб, які отримують послуги з тимчасового проживання,  - зміна у діючому законодавстві сприятиме уникненню колізій в законодавстві та попередженню виникнення конфліктних ситуацій між органами державної фіскальної служби та платниками туристичного збору.

 

11. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

З боку органів місцевого самоврядування передбачається високий рівень виконання вимог регуляторного акта. Так як цей акт носить адміністративний характер та законом встановлено відповідальність фізичних та юридичних осіб за порушення законодавства у цій сфері, тому цілі, що обумовили розробку цього акта, мають бути повністю досягнуті.

 

12. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта.

Найбільш значним зовнішнім фактором є зміни чинного законодавства України, що може призвести до неможливості залишення ставки туристичного збору  без змін.

 

13.Обгрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акту

Термін дії запропонованого регуляторного акту  – один бюджетний рік, з можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших  випадках.

 

14.Показники результативності регуляторного акта

Передбачається використання таких показників для визначення результативності регуляторного акта: 1) кількість туристів; 2) сума надходжень туристичного збору до місцевого бюджету.

 

15. Заходи відстеження результативності регуляторного акта.

Строк проведення повторного відстеження результативності акта – через рік з дня набрання чинності рішення. Для відстеження результативності використовуватимуться дані, отримані від Києво-Святошинського відділення ГУ ДФС у Київській області.

 

Начальник управління                                                                                                     Н.І.Мусієнко

 

Опубліковано 02 квітня 2019, 14:46